Ruta de can Font

Vallès Occidental
    Camí de can Font - camí de la Roureda, 08231
    Emplaçament
    Al nord-oest del nucli urbà, pel camí de can Font i de la Roureda fins al poble
    204 m

Pública
    Ajuntament d'Ullastrell
    Adriana Geladó Prat

Ruta situada a la banda de tramuntana del terme municipal, amb arribada i sortida des del nucli urbà. Es tracta d'un camí de terra sense cap tractament especial, que presenta una amplada mitjana aproximada d'uns 3 metres, tot i que una part de la ruta es transforma en un corriol força estret. Compta amb una longitud aproximada d'uns 2,5 km (si tenim en compte la tornada pel carrer de la Serra) i discorre per paratges boscosos. El camí s'origina al mig del poble, a l'extrem de llevant del carrer Prat de la Riba. En un primer moment segueix el mateix traçat que el camí de can Font. Un cop passada la masia, cal agafar un trencant a mà esquerra en direcció a la font de can Font. Des de la banda de migdia de la font s'agafa un estret corriol en direcció a ponent, que travessa una zona boscosa i plena de vegetació fins al pont del Masover. Un cop creuat el pont, el corriol comença a pujar fins a enllaçar amb el camí forestal de la Roureda. En aquest punt es poden contemplar les restes de l'antic forn de can Font, situat en un marge just a l'encreuament entre les dues vies. Des del camí de la Roureda, la ruta va pujant fins a arribar a la casa de cal Clapés i, posteriorment, al nucli urbà (s'hi pot arribar des del camí de can Costa o bé des del camí de circumval·lació).

La ruta de can Font fou senyalitzada pel grup Rialles i alguns veïns del poble entre els anys 1989 i 1990. Un plafó metàl·lic situat a la plaça Lluís Companys dóna les indicacions necessàries, amb l'itinerari a seguir i el temps que es necessita per arribar als elements més destacables d'aquest ruta.