Camí rural d'Ullastrell a Olesa de Montserrat Ullastrell

Vallès Occidental
Camí de can Costa, 08231
Inici a la banda ponent del nucli urbà, terme municipal d'Abrera i d'Olesa de Montserrat

Obra civil
Altres
Ajuntament d'Ullastrell
Adriana Geladó Prat

Antic camí rural que enllaça les poblacions d'Ullastrell i Olesa de Montserrat. Es tracta d'un camí de terra sense cap tractament especial, que presenta uns 3 metres d'amplada mitjana en pràcticament tot el seu traçat. El recorregut dins del terme municipal d'Ullastrell és d'aproximadament uns 700 m, donada la proximitat amb el terme d'Abrera que també és el límit comarcal amb el Baix Llobregat. Presenta un pendent màxim d'un 30% sense cap restricció de circulació en el recorregut, tot i que el tram final s'ha de fer a peu ja que el camí es transforma en un corriol que baixa per una zona boscosa fins a la riera de Gaià. Forma part de la Xarxa Viària Bàsica i està inclòs al Pla de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals (PPI). El camí neix al bell mig del nucli urbà, a l'encreuament entre la pujada de Ponent, el carrer de la Serra i l'avinguda de la Verge de Montserrat. S'inicia en baixada, vorejant el turó de la Bonavista per la banda de migdia fins a la casa de cal Teixidor. Un cop allà es segueix la via sense desviar-se en direcció a la granja del Garro fins a sortir del terme municipal. Per últim, cal dir que tot el traçat coincideix amb un tram del Camí de Sant Jaume que ve desde Barcelona i va en direcció a Olesa i Montserrat. Alhora, a l'alçada de cal Teixidor, enllaça amb el camí forestal de la Roureda i amb el camí rural de circumval·lació, que dóna la volta al nucli urbà per la banda de tramuntana.

Segons l'Inventari de camins rurals i pistes forestals del Vallès Occidental, la titularitat d'aquesta via recau en l'ajuntament o en una entitat local menor. També hi ha constància que la via és camí ral.

CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS OCCIDENTAL (2005). Inventari de camins rurals i pistes forestals del Vallès Occidental. Naturgest, S.L. (eina digital: programa GreenGest).