CAMÍ RAL DE CASTELLBISBAL A OLESA DE MONTSERRAT
Ullastrell

Vallès Occidental
    Camí Ral, 08231
    Entre les urbanitzacions de ca n'Amat i can Cabassa fins a la riera de Gaià

Obra civil
    Llei estatal 3/1995, de 23 de març, de Vies Pecuàries.
    Ajuntament d'Ullastrell
    Adriana Geladó Prat

Antic camí rural que enllaça les poblacions de Castellbisbal i d'Olesa de Montserrat, i que a Ullastrell es coneix amb el nom de "Camí Ral".
    Es tracta d'un camí que combina un primer tram asfaltat (zona de la urbanització de ca n'Amat) amb altres trams de terra i un ferm del tipus ferradura. Presenta uns 2 metres d'amplada mitjana en tot el seu traçat i un recorregut aproximat d'uns 3 km, amb un pendent màxim d'un 30%. No hi ha restriccions de circulació en el recorregut que discorre dins del terme municipal d'Ullastrell i està autoritzat per a tot tipus de vehicles, tot i que el tram final s'ha de fer per dins de la riera de Gaià.
    El camí neix a la banda de migdia de la urbanització de ca n'Amat, al peu de la carretera C-243c, prop del quilòmetre 8. Aquest primer tram voreja la urbanització per la banda de ponent fins a enllaçar amb la carretera BV-1203, prop del quilòmetre 1,5. A partir d'aquest punt, un cop creuada aquesta via, el camí segueix el mateix traçat que el sender de gran recorregut GR-6 Barcelona-Montserrat. En primer lloc s'agafa el camí de terra que passa per davant de les masies de can Jaume Font, can Rodó i can Cintet fins a la urbanització de can Cabassa. Seguint les indicacions trobades, un cop passada la urbanització, es segueix baixant en direcció a la riera de Gaià. Finalment, cal remuntar la riera en direcció a ponent fins a sortir del terme municipal d'Ullastrell, en direcció Olesa de Montserrat. Aquest darrer tram de riera també coincideix amb l'antic camí que va de Terrassa a Martorell.

Llei estatal 3/1995, de 23 de març, de Vies Pecuàries (BOE 71, 25-03-1995).

Segons l'Inventari de camins rurals i pistes forestals del Vallès Occidental, la titularitat d'aquesta via recau en l'ajuntament o en una entitat local menor. També menciona que hi ha constància que la via és camí ral i també camí ramader. De fet, un cop passada la masia de can Cintet, al marge dret del camí que porta a la urbanització de can Cabassa, hi ha una fita instal·lada l'any 1993 que senyala la via com a carrerada ramadera. Els camins utilitzats per la transhumància dels ramats eren situats estratègicament, com una gran xarxa interconnectada, i unien les pastures d'estiu a la muntanya amb les d'hivern a la terra baixa. Avui en dia, a Catalunya no existeix un inventari únic dels camins ramaders, però es calcula que almenys n'hi ha uns 8.300 quilòmetres.
    Aquest camí també està senyalitzat com un dels itineraris de l'eix de ponent de la xarxa comarcal de senders del Vallès Natural.

CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS OCCIDENTAL (2005). Inventari de camins rurals i pistes forestals del Vallès Occidental. Naturgest, S.L. (eina digital: programa GreenGest).