Pont de la carretera de Vilanova de Sau
Folgueroles

Osona
    Carretera N-141d, km. 5,7
    A la banda sud-est del nucli urbà, al costat de l’àrea d’esplai de la font Trobada
    549 m.s.n.m

Obra civil
    Popular
    XX-XXI
    Estructural
    Diputació de Barcelona
    Adriana Geladó Prat

Pont aïllat situat damunt del torrent de Folgueroles i del camí que comunica el nucli urbà i els horts de la Sala amb la font Trobada. La part original de l’estructura està situada a la banda de llevant. Està formada per un gran arc rebaixat disposat en esbiaix, bastit amb maons disposats a sardinell i amb una dovella central de pedra. Els pilars que el sostenen són de pedra, amb les impostes motllurades i les cantonades embellides amb maons disposats a mode de carreus. La resta de l'estructura està bastida amb pedra i presenta un contrafort de reforç de pedra també. La banda de ponent del pont es correspon amb una ampliació efectuada entre els anys 2020 i 2021, bastida amb acer tipus “corten” i la contenció amb un mur de gabió de pedra. El tauler superior està asfaltat i delimitat amb baranes metàl·liques.

L’element està inclòs dins dels límits de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

El pont forma part del traçat de la carretera N-141d, que comunica Vic amb el pantà de Sau passant per la banda sud del terme municipal de Folgueroles. Fou construïda l’any 1917 i en té cura la Diputació de Barcelona. El pont fou objecte d’una important rehabilitació i ampliació entre els anys 2020 i 2021, com a conseqüència d’un accident de trànsit ocorregut l’any 2017 i que va malmetre les proteccions de l’estructura. Es van eixamplar els estreps i es van modificar les dues corbes d’entrada i sortida. Amb aquesta intervenció, la carretera fou ampliada facilitant el pas de dos vehicles.

AJUNTAMENT DE FOLGUEROLES (2021). “Finalitzen les obres del pont de la carretera de Vilanova”. La Falguera nº 54, p. 46.

MORATÓ, David; PONCE, Santi; ROVIRÓ, Xavier; TORRENTS, Jacint; TORRENTS, Carme; VILAMALA, Joan; VILAMALA, Jordi; XUTGLÀ, Montserrat (2000). Folgueroles. Societat i vida d’un poble. Vic: Eumo Editorial, p. 43, 153.