Pont de la font dels Pescadors
Folgueroles

Osona
    Carretera N-141d, km. 5,4
    A l’extrem sud-est del nucli urbà, sota la carretera i damunt del torrent del Lledoner
    546 m.s.n.m

2.31918
    Obra civil
    Estructural
    Diputació de Barcelona
    Adriana Geladó Prat

Pont aïllat i reformat situat al costat de la font dels Pescadors, just a l’aiguabarreig entre el torrent del Lledoner i el torrent de Folgueroles. Està format per una volta d’arc de mig punt bastida amb maons disposats a sardinell i sostinguda amb dos murs laterals bastits amb pedra disposada irregularment. Amida uns 7 metres de longitud i permet la circulació dels vianants pel seu interior. Els extrems de la volta presenten els brancals bastits amb maons. Per la banda de migdia, als laterals de l’obertura, es conserven dos contraforts bastits amb pedra que reforçaven l’estructura. Tant els contraforts com la part superior de l’obertura estan embellits amb una filada de maons. Aquesta part ha estat reformada amb uns murs de formigó superposats als contraforts i la volta, mentre que per la banda de tramuntana, l’estructura de formigó amplia la llargada de l’estructura.

L’element està inclòs dins dels límits de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

El pont forma part del traçat de la carretera N-141d, que comunica Vic amb el pantà de Sau passant per la banda sud del terme municipal de Folgueroles. Fou construïda l’any 1917 i en té cura la Diputació de Barcelona. En l’actualitat, aquesta estructura està integrada dins de l’itinerari del torrent del Lledoner i s’utilitza com a pas subterrani per creuar la carretera.

MORATÓ, David; PONCE, Santi; ROVIRÓ, Xavier; TORRENTS, Jacint; TORRENTS, Carme; VILAMALA, Joan; VILAMALA, Jordi; XUTGLÀ, Montserrat (2000). Folgueroles. Societat i vida d’un poble. Vic: Eumo Editorial, p. 43, 153.