Camí de Feixes a Santa Margarida de Montbui
Orpí

Anoia
    Atravessa el municipi de Sud a Nord
    Travessa el municipi de Sud a Nord, des de Feixes al terme de Santa Margarida de Montbui

Obra civil
    Medieval
    Modern
    Dolent
    Hi ha trams perduts i altres que s'hi ha d'accedir amb 4x4.
    Difícil
    Ajuntament d'Orpí
    Jordi Seró i Ferrer. IN SITU SCP

Tot i que el camí venia provenia pel sud del terme de la Llacuna i no moria pas a Santa Margarida de Montbui, hem agafat el tram de referència pel municipi d'Orpí. Des de Feixes fins a Orpí era un tram del camí on es podien trobar nombroses carboneres i forns de Calç. Passava de Can Riba i continuava fins al Castell d'Orpí i l'Església de Sant Miquel. El camí descendia fins a arribar a la riera de Carme i arribar al nucli de Santa Càndia on hi havia l'Església de Santa Càndia i Cal Morei com a elements més destacables, tot seguit el camí passava per la Casa Blanca, Mas Rosset i Cal Cinto de la Creu, (on antigament hi havia una creu de terme) travessava l'actual carretera BV-2131 i continuava direcció nord fins a arribar a un pont que encara es conserva en molt mal estat. És en aquest punt des de la BV-2131 fins a quasi Cal Palet que el camí es troba quasi desaparegut, sigui per l'ocupació de camps o per la vegetació. Passat Cal Palet el camí ja enfilava cap a la serra direcció al terme de Santa Margarida de Montbui.

Era un dels camins més ràpids per accedir a la zona de Santa Margarida de Montbui, i connectar també ja amb Igualada. Amb la construcció de la carretera BV-2131 es va deixar d'utilitzar fins que s'ha anat perdent. Actualment només és transitable el tram de la BV-2131 fins a Feixes.