Sender de petit recorregut. C-44. Prats de Lluçanès
Prats de Lluçanès

Osona
    Sector nord, oest i sud del terme municipal
    Diferents zones del municipi de Prats de Lluçanès.

Obra civil
    Ref. cad.: 001A00096
    Jordi Compte i Marta Homs

El PR C-44, anomenat sender de Prats de Lluçanès, és un itinerari circular en forma de 8 que permet dues possibilitats de recorregut (un de llarg i un de curt), i transcorre a través de tres municipis: Prats de Lluçanès, Lluçà i Santa Maria de Merlès. És un recorregut de 24 quilòmetres amb un temps estimat de 6 hores, i un desnivell que varia entre el 760 metres al punt més alt i 620 metres al punt més baix. Es parteix del nucli de Prats de Lluçanès i es dirigeix al Santuari de Lurdes, passant pel costat de la font de la Bernadeta. Des del Santuari, on es pot admirar una bonica vista del Lluçanès central, el sender continua cap a la masia del Marçal, una de les més antigues del terme de Prats amb la seva capella del segle XVIII. A continuació es passa per la font del Marçal, i al cap d'uns 100 metres s'arriba a Font Guillera, ja en terme municipal de Lluçà. El sender a partir d'aquí transcorrerà pels termes de Lluçà i Santa Maria de Merlès passant per la font de les Coves, la font de la Teula, la Pedra Dreta, la masia del Grau i l'ermita de Sant Pere del Grau, la cadira d'En Galceran i el Roc Foradat o Roc de la Bruixa Napa. A partir d'aquest punt, seguint el camí ramader, es segueix fins el collet de Sant Sebastià i s'endinsa novament en terme de Prats de Lluçanès en direcció a l'ermita de Sant Sebastià, d'estil neoclàssic. En aquest punt es pot continuar fins al nucli Prats de Lluçanès, tancant així una de les opcions de l'itinerari, o bé es pot continuar en direcció a la bonica església romànica de Sant Andreu de Llanars, que es troba al cap d'un quilòmetre, i s'hi arriba desviant-se una mica del camí. Seguidament, es passa pel costat de la font de la Vila, prop de la masia de la Vila, i es continua, ara ja en terme de Santa Maria de Merlès, cap a la masia de Teulats, el serrat dels Morts, la masia de Canals, la masia de Serra de Degollats, la masia de la Costa de la Cavalleria, la font d'en Pere Costa, la masia de la Viscola i la font de la Viscola. Tornem a entrar en terme de Prats de Lluçanès a l'altura del camp dels Timons, prop de la Coma del Forn, al sud-oest del terme municipal. El sender continua cap al molí de Galobardes, des d'on s'inicia la pujada cap a Santa Eulàlia de Pardines, església d'estil barroc-neoclàssic del segle XVIII. Es continua en direcció nord passant prop de Santa Llúcia i el castell de Quer, i es clou el recorregut entrant al nucli urbà de Prats de Lluçanès.

Els senders de petit i gran recorregut estan gestionats per la FEEC, que és l'encarregada de senyalitzar i mantenir l'itinerari. El mapa ha estat extret de la Guia itinerària del PR. C-44 Prats de Lluçanès.

Guia itinerària del PR. C-44 Prats de Lluçanès, Unió excursionista de Prats.