Panteó de la família J. Ribas i Cañameras

1917
    Rafael de Sorarrain i Milans del Bosch
    BCIL 19/10/1988
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    19198(Conjunt panteons);
    Simbòlic
    0627446DF2802E
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Es tracta d'un panteó-capella de mitjanes dimensions de volumetria allargassada d'estil neogòtic. El panteó es troba elevat per un graó, en un espai rectangular encerclat per una barana de ferro alternada amb petits pilars de formigó. Al mig hi ha la làpida que dona accés a unes escales per on es baixa al panteó. Al fons trobem la capella amb una porta central rematada amb unes arquivoltes d'arcs ogivals rematat amb floró. Al timpà apareix un baix relleu de bronze que reprodueix la Verge sostenint el Crist mort; en la part inferior hi ha inscrit “Familia J. Ribas Cañameras", antics propietaris del panteó. La capella es caracteritza pels seus finestrals resolts amb arcs ogivals i la utilització de gablets, florons i pinacles, elements usuals de l'arquitectura gòtica. En les parets laterals hi figuren finestrals neogòtics, emmarcats per arcs ogivals amb gablets acabats en florons i amb vidres de colors. La capella està coronada per quatre pinacles i una coberta en forma de cúpula de quatre vessants recoberta per teules vidriades de color negre.
    La coberta a quatre vessants es configura amb teules vidriades de color negre, que també trobem als arcs de les obertures laterals.

Forma part de la Ruta Modernista de Sant Feliu.

Fins el 1847 el cementiri municipal estava situat entorn a la parròquia, però arran de les grans transformacions socials, polítiques i econòmiques, l'augment demogràfic i la creixent urbanització del municipi, es va decidir construir un nou cementiri a les afores de la ciutat (un espai que, actualment, es torna a trobar integrat dins el teixit urbà).

Al seu interior hi destaquen alguns panteons propers al modernisme, i són els de les famílies Bertrand, Ricart, Ribas i Cañameras i Molins. El panteó de la família Ribas i Cañameras va ser dissenyat per l'arquitecte Rafael de Sorrarain i Milans del Bosch el 1917, i és d'estil neogòtic.