Capella del cementiri de Sant Feliu

Edifici
    XIX
    Any
    Miquel Pasqual i Tintoré (arquitecte municipal)
    Regular
    L'estructura es conserva correctament, però l'estat de l'interior de l'edifici és força dolent.
    IPA
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    19177
    Restringit
    Religiós
    Ajuntament - 0216901DF2801E
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Petita capella de planta absidal d'una sola nau situada a l'extrem nord del cementiri municipal de Sant Feliu de Llobregat. En portada presenta una porxo d'entrada amb un arc rebaixat de reminiscències modernistes que s'obre a un espai de planta rectangular previ a la nau de la capella i separada d'aquesta per una porta rectangular. . La nau té el sostre voltat amb dos nervadures transversals. La façana presenta sobre la porta d'entrada un rosetó i una decoració de lesenes. Té campanar d'espadanya.

El cementiri de Sant Feliu va ser traslladat als afores de la ciutat l'any 1847, en compliment de les mesures dictades per la Reial Cèdula de Carles III, d'acord amb la necessitat de prendre mesures higièniques a la ciutat, entre altres coses degut a l'increment demogràfic. La capella va ser projectada l'any 1890 per l'aleshores arquitecte municipal Miquel Pascual i Tintoré.

- VIDAL I JANSÀ, Mercè. Arquitectura i urbanisme a Sant Feliu de Llobregat. 1826-1936. De Pere Serra i Bosch a Nicolau M. Rubió i Tudurí. Sant Feliu de Llobregat: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, 2005. 202 p.