Pont del Ferrocarril Riera de la Salut

Any
    De Bergue
    Estructural
    Red Nacional de Ferrocarriles Españoles (RENFE)
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Es tracta d'un pont de baixa alçada ja que pràcticament no té brancals. Està fet de maó i pedra sorrenca o gres vermell. El pont permet salvar el traçat de la via fèrria la riera de la Salut per possibilitar el pas al ferrocarril. Es configura amb un arc rebaixat que permet la circulació de vianants i vehicles per sota. L'arc presenta una imposta formades quatre fileres de maó disposat verticalment, mentre que el contrafort es configura amb maó col·locat horitzontalment en aparell a trencajunts.

Els últims anys, s'han dut a terme vàries obres de desenvolupament urbanístic entorn a la riera de la Salut que sempre han respectat l'existència del pont, que continua tenint la seva funcionalitat com a via fèrria. No obstant, el futur soterrament de la via, podria suposar la seva desaparició.

Entre els anys 1853-54 es va construir el pont per la Empresa del Ferrocarril del Centro i amb l'objectiu de aprovisionar Sant Feliu d'una línia de ferrocarril que cobrís el tram Barcelona-Molins de Rei, en un primer moment, i Barcelona-Martorell, més endavant. La línia es va inaugura al 1854 i la seva presència no només va permetre la connexió de Sant Feliu amb la capital catalana, sinó que va accelerar tot el procés de canvi cap al capitalisme que ja s'havia iniciat a la ciutat i el seu entorn.

- MUSEU DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA DE CATALUNYA. Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. 2001.
    - RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p.
    - SANS I FÀBREGAS, Llorenç; GRAS, Mercè. Els carrers de Sant Feliu. Sant Feliu de Llobregat: Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1989. 95 p. - URQUIOLA, Carlos: El Ferrocarril de Barcelona a Molins de Rei. Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, Sant Feliu, 2005.