Font-sortidor de can Macià

XX
    Any
    1929
    Li manca manteniment en la decoració feta a base de petits còdols de riera.
    Ornamental
    08142A013000300000HJ
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Davant la façana principal del xalet de can Macià hi ha una esplanada o jardí anterior del conjunt que disposa d'una font ornamental construïda amb còdols i ciment, i arbrat i barana de
    protecció perimetral a la banda del desnivell.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.

En aquest espai es cleberava el tradicional aplec sardanista d'Igualada.
    La font que és una mena de sortidor va protagonitzar un fet lamentable. Fou en aquest indret on foren assassinats durant la guerra civil els propietaris de la finca de can Macia, Joan Vives Gibert i Mercedes Ciervo Sinclair, i el seu encarregat, sr. Pons.
    La font està decorada seguint els mateixos criteris que la barana que envoltava l'esplanada i la zona de la font propera.

MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1992) Òdena pam a pam. Departament de Cultura de l'Ajuntament d'Òdena, Òdena.