Carrer Mare de Déu del Carme

Residencial
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

El carrer del Carme puja des de la Riera de Salvet, a ponent, fins la plaça de l'Ajuntament, el centre del nucli històric, passa per Cal Doctor, el clot del Castell, Cal Vadó Vaquer, Cal Quicus, Cal Tendre, Can Dimas i el Mercat municipal. A la part baixa, hi ha la font del Doctor i a mitja alçada el passatge del Carme.
    Està format per cases de cós de planta baixa i pis amb la coberta de teules àrabs a dues aigües i el carener paral·lel a la façana. S'observa una unitat en el tractament de la textura de les façanes i en les obertures.
    La composició de les façanes a la planta baixa és de finestra lateral i porta amb arcs escarsers o llinda recta. En el primer pis, pot ser de finestra i balcó, o només amb un balcó o una petita finestra.
    La part septentrional és més antiga i és on destaquen masies com la de Can Vadó Vaquer o els contraforts de la casa del número 40, que per la part posterior delimita amb el passatge del Carme.

A més de la font, destaca una fornícula i les cases de Cal Doctor, Can Quicus o Cal Tendre.

Les cases de la banda de migdia són de la segona meitat del segle XIX ençà. Els solars que ocupen eren les terres de Can Julià, una masia situada on hi ha el col·legi de les monges. Els Julià van urbanitzar les terres entre 1870 i 1880.

ABRIL, J.M; ANDREU, J.; BENITO, P.; CASANOVAS,J.; MAS, MT. I SAMON, J.(1988). De menestrals a teixidors. Dos segles d'industrialització a Vilassar. Museu Municipal de Vilassar.
    AJUNTAMENT DE VILASSAR (1999). Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt.
    SAMON i FORGAS, Josep (1999). Itineraris: Per la sagrera de Vilassar; dins Ipsa Arca, núm. 2, setembre de 1999. Museu Arxiu Municipal de Vilassar de Dalt, pàgs. 36 a 47.