Carrer de Sant Ramon

XIX-XX
    Residencial
    Marc Bosch de Doria

Carrer situat al centre del poble de Santa Susanna que comunica la carretera N-II, amb la plaça Catalunya i segueix en direcció muntanya. Encara es conserven algunes cases característiques del segle XIX i principis del XX, a la banda est del tram comprès entre la plaça Catalunya i el carrer Mare de Déu de Montserrat. Tradicionalment les cases eren d'un cos amb un portal a una banda i un finestral a l'altra i una finestra al primer pis. Generalment, a l'altre costat del carrer hi havia l'eixida o pati, amb un petit hort, un pou i un safareig. Actualment, a l'altra banda del carrer ja està edificat i també hi ha un aparcament públic.

Foto de primers del segle XX del fons fotogràfic de l'Ajuntament de Santa Susanna.

És un dels carrers més antics de la població i va ser el primer eix viari urbanitzat que comunicava la carrertera amb l'interior de la vall de Santa Susanna. Es va començar a construir al segle XIX.

MASSONS, J.M. (2000). Història de la vila de Santa Susanna. Ajuntament de Santa Susanna: Santa Susanna.