Camí de Sant Jaume
Ullastrell

Vallès Occidental
    Carretera BV-1203 km 1 - camí de can Costa, 08231
    De l'extrem nord-est del terme municipal a la banda de ponent, fins a Abrera
    322 m

Obra civil
    Científic
    Diversos propietaris
    Adriana Geladó Prat

Tram del Camí de Sant Jaume que ve de Barcelona i va en direcció Olesa i Montserrat. Aquest tram es troba actualment desdibuixat, donada la transformació urbanística del territori. Presenta una longitud aproximada d'uns 4 km i combina trams asfaltats amb trams de terra sense cap tractament especial. Està indicat per fer a peu o en bicicleta i ben senyalitzat en els punts clau per seguir la ruta. El Camí de Sant Jaume entra dins del terme muncipal d'Ullastrell a l'alçada del quilòmetre 1 de la carretera BV-1203, seguint el traçat del GR-6. Després de passar per un estret corriol que desemboca al pla del Forner, el camí voreja les terres de can Jaume Font fins a enllaçar amb la carretera BV-1203. El camí segueix la carretera fins al nucli urbà, just a l'encreuament amb el carrer de la Serra. Un cop travessada la Serra, arribats a l'avinguda de la Verge de Montserrat, cal seguir el camí de can Costa fins al terme municipal d'Abrera. Posteriorment, el camí va en direcció Olesa de Montserrat per la riera de Gaià.

No s'ha pogut determinar la titularitat d'aquesta via.

El traçat del Camí de Sant Jaume agafa com a base les dues grans rutes utilitzades pels pelegrins per realitzar els romiatges cap al monestir de Montserrat. Dins del terme municipal d'Ullastrell, el camí segueix l'itinerari que ve de Sant Cugat del Vallès i va en direcció a Olesa de Montserrat. La via presenta una variant que passa per la banda de tramuntana del terme cap a can Cabassa i la riera de Gaià. De fet és el mateix traçat que el Camí Ral i que el GR-6, que ja venia seguint des de Barcelona.

AGÈNCIA CATALANA DE TURISME (2010). El Camí de Sant Jaume: de Barcelona a Montserrat. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament d'Innovació, Universitats i Empresa.