Can Riera / Can Riera de la Serra Granollers

Productiu
Ref. cad.: 000500DG3 D000
ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo

Masia de planta basilical amb el cos central aixecat. Disposa de tres eixos de composició simètrics, amb la porta (amb arc escarser fet amb totxos a plec de llibre) a l'eix central. Façana plana de paredat comú arrebossada. A més de la masia hi ha alguna estructura agrícola com naus de magatzem, parcialment enrunades i un pou al davant de la casa. Té una era enllosada. Es conserva en bon estat.

Es va anomenar també can Riera de la Serra, per distingir-se de la de baix, que va construir en Miquel Riera Catafal, quan va vendre's la casa de la serra i es construí una altra a sota, ran de la via del tren del Nord, avui desapareguda (GARCIA-PEY, 1990). Havia una corranda que relacionava aquest mas, i que deia així: "A Can Riera pica l'aigüera/a can Bonastre pica la pasta/a Can Climent avisa el sometent/a Can Gener mira si ve/ a Can Ferran ja l'aturaran" (GARCIA-PEY, 1990).

GARCIA-PEY, Enric (1990) Recull onomàstic de Granollers: Motius, topònims, nomenclatura, Estudis de Granollers i del Vallès Oriental, Núm. 3, Granollers, Ajuntament de Granollers.