Roure Martinenc del Torrent de can Català
Granollers

Vallès Oriental
    Sector sudoest del terme municipal. Vora el Circuit de Catalunya.
    Carretera C-35, sortir al km. 30,2 i prendre camí en direcció sud, cap a l'accés nord del Circuit de Catalunya

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Arbre o arbreda d'interès
    SERVEI DE MEDI AMBIENT I ESPAIS VERDS (2004). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Natural de Granollers. Catàleg dels Elements Botànics d’Interès Municipal (EBIM). Aprovat el 21/09/2004. Núm. Catàleg: EBIM-63.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    EBIM-63
    Referència cadastral no disponible
    Jordi Piñero Subirana

Exemplar de roure martinenc (Quercus humilis) que es troba al marge esquerre de l’inici del torrent de Can Català, al costat de l’accés nord del circuit de Catalunya. Forma part del Catàleg dels Elements botànics d’Interès municipal de Granollers (EBIM-63).

Aquest exemplar notable és format per dos troncs, més un tercer que sembla sortir de la mateixa soca, normalment coberta de matolls. La capçada és arrodonida i ben formada gràcies al creixement lliure i espontani que ha pogut tenir, sense la intervenció de l’home. Els troncs s’obren formant un angle de 40 graus. L’arbre té una alçada aproximada de 18 m, una capçada de 15 m i un volt de canó de 1,75 + 1,65 + 0,95 m (fitxa EBIM-63).

Es troba en un entorn ple de vegetació arbustiva, de la qual en destaquen el galceran, l’esbarzer, el sanguinyol i les canyes, i també arbres com els roures, pins, alzines i rebrots de lledoner..

Can Català era una de les masies situades més al sud del terme de Granollers. Avui se’n conserva només la façana i, en els seus terrenys, s’hi ha construït el Parc industrial de Can Gordi-Can Català. A tocar de Can Català hi ha el Circuit de Catalunya