Alzines del Camí de Santa Quitèria
Granollers

Vallès Oriental
    Sector sudest del terme municipal. Antic terme de Palou. Serra de Llevant. Camí de Santa Quitèria
    Camí de Santa Quitèria, uns 100 m al nord del pont que travessa l'autopista AP-7. Abans d'arribar al Centre Terapèutic Montserrat Montero.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Arbre o arbreda d'interès
    SERVEI DE MEDI AMBIENT I ESPAIS VERDS (2004). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Natural de Granollers. Catàleg dels Elements Botànics d’Interès Municipal (EBIM). Aprovat el 21/09/2004. Núm. Catàleg: EBIM-56.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    EBIM-56
    Altres
    08095A015000100000KD
    Jordi Piñero Subirana

Grup de diverses alzines (Quercus ilex) que es troben al marge de ponent del camí de Santa Quitèria. Aquest camí, que marca el límit del terme municipal amb la Roca del Vallès, ressegueix la carena de la serra de Llevant en un entorn molt agradable que ha mantingut les característiques rurals i amb magnífiques vistes sobre la plana de Granollers. Aquestes alzines formen part del catàleg dels Elements botànics d’Interès municipal de Granollers (EBIM-56).

Es tracta d’un petit alzinar que ha quedat marginal, format per dues agrupacions d’alzines més o menys alineades, nascudes molt compactes arran del camí. Els troncs, protegits per un petit marge que hi ha entre un camp de conreu i el camí, presenten una ramificació molt baixa i alhora densa. Del primer grup en destaquen quatre peus força desenvolupats. Altres peus més prims formen part de la brolla que els envolta. Un xic més endavant, i seguint el camí, trobem el segon grup. D’aquest n’hi ha un exemplar lleugerament separat i remarcable pel doble troc, el qual sustenta una àmplia capçada, molt branquitzada i tortuosa. De la resta del grup tenen força entitat quatre alzines més. Entre elles hi destaca un roure martinenc i un arç blanc (fitxa EBIM-56).

El Camí de Santa Quitèria, documentat des d’antic, segueix la carena de la serra de Llevant, entre els termes municipals de Granollers i de la Roca del Vallès. Pren el nom per l'advocació a Santa Quitèria de l'església de Vilanova del Vallès.