Riu del Coll de Jouet
Capolat

Berguedà
    Inicia el seu recorregut prop del túnel de Capolat i creua el municipi en direcció nord-oest fins arribar al municipi de Guixers.

4662085
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Agència Catalana de l'Aigua - Generalitat de Catalunya
    Marta Sánchez Soler - Societat d'Arqueologia del Berguedà

El riu del Coll de Jouet és un dels més importants del municipi de Capolat. Inicia el seu curs en un punt pròxim al túnel de Capolat i continuen seguint un traçat quasi paral·lel a la carretera BV-4241 fins a arribar a Guixers. Un cop travessada la frontera entre el Berguedà i el Solsonès s'uneix amb l'Aigua de la Corba i donen naixement a l'Aigua d'Ora.  No és un riu especialment llarg, ja que recorre uns 6 km en total. El Riu de Coll de Jouet no té una font de naixement com a tal, sinó que recull l'aigua de múltiples torrents de la zona de la gran obaga dels Tossals. Els seus afluents més destacables són l'Aigua de la Corba, el Torrent de Castellar i  la Rasa de la Font del Forn. Després de la seva unió amb el Torrent de Castellar té suficient cabal per fer funcionar un molí i dues serradores. El torrent es troba envoltat d'una important fageda, i, al seu costat dret, hi trobem una gran pineda amb grups de roures i alzines.

Antigament rebia el nom de Torrent Profund. Les seves aigües,  van ser aprofitades a la zona de Terrers per la construcció tant de molins fariners com de serradores.  Aquest és el cas del Molí de Terrers, documentat ja des del segle XVII i de les Serradores que es troben en aquesta mateixa zona: la Serradora de Cal Fargalló i la Serradora d'en Garriga.