Retaule de Sant Isidre de l'església de Sant Julià
Sant Julià de Vilatorta

Osona
    Església parroquial de Sant Julià de Vilatorta
    Capella lateral dreta de l'església.

Patrimoni moble
    Objecte
    Modern
    Barroc
    XVIII
    Segimon Pujol.
    POUM (DOGC 5817 de 14/02/2011).
    Restringit
    Religiós
    Privada accessible
    Bisbat de Vic
    Virgínia Cepero González

Retaule d'estil barroc, situat a la capella lateral dreta del temple. És obra de l'escultor Segimon Pujol. Està format per tres cossos separats mitjançant columnes salomòniques. És fet amb fusta policromada i daurada. En els diferent cossos es troben, dins fornícules, l'escultura de Sant Isidre, flanquejada als laterals per les imatges de Sant Antoni Maria Claret i Sant Cristòfol; a la part superior central hi ha una escultura de La Moreneta.

L'autor del retaule fou l'escultor Segimon Pujol, escultor de Gurb i resident a Folgueroles. Fou també l'autor dels desapareguts retaules del Roser de Taradell i de l'Altar Major de Folgueroles.

H. M. TALLER D'ARQUITECTURA I CONSTRUCCIÓ S. L (2010). Catàleg de béns d'interès històric arquitectònic i paisatgístic. POUM. Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta.