Rellotge de sol de Can Torradeta
Vilassar de Dalt

Maresme
    Al sud del terme municipal a tocar del Camí del Mig

Element arquitectònic
    Modernisme
    XIX
    S'hauria de restaurar la part afectada per la col·locació del gnòmon que sembla haver estat reparada posteriorment.
    001807100DF49F0001BE
    Jordi Montlló Bolart

Rellotge de sol del tipus vertical, orientat al sud-oest. És de superfície rectangular i policromat. D'estil modernista, està realitzat amb rajols de ceràmica vidrada, de 10 cm x 10 cm (6 per 5). Està emmarcat per una sanefa decorada amb motius vegetals de color blau groc i carbassa. Està composta per un conjunt rajols de 10 cm x 5 cm (6 x 5) i un de 5 cm x 5 cm col·locat a cada escaire amb decoració blava i groga (4 unitats).
    La decoració vegetal de la sanefa consisteix en una rosa central amb els perfils ben delimitats, de color negre, alternant amb una flor que té la corol·la de color blau amb 6 pètals ben arrodonits. Els perfils tenen una línia exterior i interior de 5 mm de color lila.
    El marc exterior del rellotge està realitzat amb unes rajoles vidrades de color verd amb el perfil estret (d'uns 2,5 cm d'amplada x 10 cm de llargada formant unes ones. Als quatre escaires, s'hi ha col·locat un rajol de color ocre en forma de flor de quatre pètals amb l'estam que recorda una pinya.
    L'ornamentació de l'interior del quadrant és molt estilitzada; alterna els motius vegetals i geomètrics amb tonalitats blaves, liles i groguenques. El disc solar, representat per un sol antropomorfa, i les línies horàries (hores i mitges hores) es troben delimitats per un frontó de color carbassa. Les hores, representades amb xifres àrabs, estan pintades de color negre. Van des de les sis del matí (esquerra) fins a les cinc de la tarda (dreta), en cicles de dotze hores. Cada xifra està emmarcada per un cercle de color blanc delimitat per un seguit de puntets de color blau. El fons s'ha representat amb una enramada de color verd. La línia de les dotze del migdia és perpendicular, i s'hi ha pintat la campana de l' Àngelus (color carbassa). El gnòmon o estilet està fet de ferro i s'aguanta amb dues barretes del mateix material soldades i collades a la rajola, fet que ha provocat que en aquesta zona hagi saltat la part vidrada.

Aquest rellotge no consta a l'Inventari dels Rellotges de Sol dels Països Catalans.

És un dels pocs exemples locals de cases de nova planta construïdes a les "hortes", durant l'auge de l'horticultura, entre mitjans de segle XIX i la Guerra civil espanyola. Disposava de molt de regadiu, fruiters i vaqueria. N'havien estat masovers en Joan Ricós i Reixach, àlies Torredeta, i el seu fill Esteve Ricós i Serra. Després ho va ser en Lluís Bruguera, als anys 20 del segle passat. A mitjans del segle XX compren la finca la família Feliu Torres i, posteriorment l'Oleguer Soldevila.

BENITO Pere (1996). Notes històriques dels elements del patrimoni arquitectònic del Pla especial i Catàleg artístic i ambiental de Vilassar de Dalt.
    BENITO Pere (2006). Vilassar de Dalt, un poble de futur. Ajuntament de Vilassar de Dalt.
    DOMÍNGUEZ, Josep i OLIVA, Benet (1994). Vilassar de Dalt. Història gràfica. Oikos-Tau. Vilassar de Mar.