Refugi antiaeri rere la biblioteca
Santa Coloma de Cervelló

Baix Llobregat
    Part de darrera del Carrer Aranyó
    Colònia Güell

Obra civil
    Popular
    XX
    Any
    1938
    Regular
    Les entrades han quedat obstruïdes, i es desconeix l'estat de conservació de la galeria
    Sense accés
    Sense ús
    8596101DF1789E0001OY
    Xavier Bermúdez (iPAT Serveis Culturals)

Refugi antiaeri situat rere la Biblioteca Joaquim Folguera, al talús que hi ha passat un petit curs estacional d'aigua. Amb una sola entrada, era el més petit dels tres refugis de la Colònia. Tenia forma de "L", amb un primer tram de 15 m en baixada i un segon de 20 m.
    Va ser poc utilitzat, degut a la desconfiança que generava el fet que només tingués una sortida.

L'atac sobre Barcelona del 13 de febrer de 1937 des del creuer italià Eugenio di Savoia (que disparà 24 obusos, causant 18 morts i 18 ferits) va portar a la Generalitat de Catalunya a crear la Junta de Defensa Passiva i n'impulsés els equivalents a nivell provincial i local.
    L'octubre de 1937, l'Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló i el Comitè de Defensa Passiva van habilitar el refugi entre la Fonda i l'estació de tren. A finals de febrer de 1938 es construïren els del carrer Malvehy i el de la Biblioteca.

Padró Margó, J. (2007): Dels pomells de joventut a la col·lectivització obrera. Centre d'estudis comarcals del Baix Llobregat.