Refugi antiaeri del Carrer Malvehy
Santa Coloma de Cervelló

Baix Llobregat
    Carrer Malvehy (part de darrera)
    Colònia Güell

Obra civil
    Any
    Regular
    Les entrades han quedat obstruïdes, i es desconeix l'estat de conservació de la galeria
    Sense accés
    Sense ús
    8894302DF1789D0001GB
    Xavier Bermúdez (iPAT Serveis Culturals)

Refugi situat al talús de darrere de les cases del Carrer Malvehy, amb dues entrades separades per una seixantena de metres: la primera, rere els blocs de pisos; la segona, rere la casa número 21. De les dues entrades, la primera (rere els blocs) encara es conserva tapada per la vegetació del marge.

L'atac sobre Barcelona del 13 de febrer de 1937 des del creuer italià Eugenio di Savoia (que disparà 24 obusos, causant 18 morts i 18 ferits) va portar a la Generalitat de Catalunya a crear la Junta de Defensa Passiva i n'impulsés els equivalents a nivell provincial i local. L'octubre de 1937, l'Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló i el Comitè de Defensa Passiva van habilitar el refugi entre la Fonda i l'estació de tren. A finals de febrer de 1938 es construïren els del carrer Malvehy i el de la Biblioteca.

Padró Margó, J. (2007): Dels pomells de joventut a la col·lectivització obrera. Centre d'estudis comarcals del Baix Llobregat.