Béns mobles artístics i d'ús domèstic de Can Roc

Col·lecció
    Modern
    XIX-XX
    Alguns dels mobles de fusta mostren l'acció de xil·lòfags.
    Restringit
    Científic
    7702904DF1870B0001EA
    Xavier Bermúdez (iPAT Serveis Culturals)

L'adquisició de Can Roc per part de l'Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló (per tal de conservar-la i donar-li un ús públic) incloïa diverses peces de mobiliari, elements decoratius i atuells d'ús domèstic.
    Cal destacar-ne una habitació de mobiliari isabelí, format per un llit, tauleta de nit, dues calaixeres, un tocador amb mirall, dos ribellers i una vitrina amb la imatge de Santa Anna i Santa Maria nena. Aquest conjunt es caracteritza per l'ús de fusta amb decoració incisa i lacada en negre, ocasionalment amb elements de marbre o ceràmics. La resta del mobiliari, dispers per diversos espais de la casa, inclouen taules, cadires i dues caixes de núvia de fusta tallada notables. A la cuina i altres estances, cal ressenyar-hi la presència d'armariets i prestatges encastats, a més d'atuells d'aram. Al celler hi ha tines, una premsa de cargol, una piadora, tenalles, un banc de fusta i eines del camp.

L'Ajuntament està elaborant un inventari exhaustiu dels objectes, alguns dels quals es trobaven embalats en el moment de la visita.