Rajoles de Sant Roc i Santa Coloma
Santa Coloma de Cervelló

Baix Llobregat
    Carrer de Pau Casals, 26-34.
    A l'Ajuntament, al despatx d'alcaldia.

Patrimoni moble
    Objecte
    Restringit
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló
    Xavier Bermúdez (iPAT Serveis Culturals)

Conjunt de 3 imatges (cadascuna de les quals composades per 6 rajoles vidrades) que antigament decoraven l'antiga font de la Plaça de la Constitució, i que actualment es troben muntades dins marcs de fusta. La primera de les imatges representa a Sant Roc caracteritzat com a peregrí, mostrant una nafra a la cuixa i acompanyat per un gos; amb una església de fons. La segona imatge representa a Santa Coloma amb un llibre (sobre el qual hi ha un colom) a la mà esquerra i una gran ploma a la dreta; de fons, una imatge de la Torre Salbana i d'una església. La tercera representa l'escut de la vila, amb un colom en ple vol sobre el qual hi ha una corona de senyor.

La portada d'aigua corrent a Santa Coloma de Cervelló l'any 1927 gràcies a les facilitats donades per Enriqueta Castells Sivilla, propietària de Can Ribot, va permetre ubicar una font pública davant de l'ajuntament de l'època, a la Plaça de la Constitució. Reformes posteriors en aquest espai van suposar el desmantellament de la font, de la qual se'n van conservar les rajoles.