Pou inferior de Cal Sant
Capolat

Berguedà
    Es troba en terres de l'antiga parròquia de Sant Quintí de Taravil, a l'extrem occidental de l'actual municipi de Capolat.
    A uns 75 m de la cisterna de Cal Sant.

Element arquitectònic
    Modern
    Popular
    XVIII
    Sense ús
    08044A005000020000SQ
    Marta Sánchez Soler - Societat d'Arqueologia del Berguedà

Pou inferior de Cal Sant. El cos té planta circular i està construït a l'interior d'un marge, per la qual cosa sols és visible la part frontal, on hi ha la porta d'accés que té, a banda i banda, uns murs que contenen el marge superior. És un pou de petites dimensions, d'un diàmetre inferior als 90 cm i els murs estan fets de pedra sorrenca unida amb morter de calç i tenen un gruix de 35 cm. La porta d'accés és rectangular i està formada per dues llindes de pedra coronades per una gran llosa amb terra damunt.

Aquest pou es troba en terres de Cal Sant així que probablement era utilitzat pels habitants d'aquest mas. Encara que no en tinguem cap notícia escrita documental, per les seves característiques arquitectòniques podria correspondre al segle XVIII.

GALERA, Andreu. (2007) Història de Capolat. Inèdit.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004) Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.