Pou superior de Cal Sant
Capolat

Berguedà
    Es troba en terres de l'antiga parròquia de Sant Quintí de Taravil, a l'extrem occidental de l'actual municipi de Capolat.
    A uns 100 m del pou inferior de Cal Sant.

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Sense ús
    08044A005000020000SQ
    Marta Sánchez Soler - Societat d'Arqueologia del Berguedà

El pou superior de Cal Sant consta d'una planta circular i està construït arrambat a un marge. Té un diàmetre de 135 cm i els murs tenen un gruix de 34 cm. Està fet de pedra sorrenca unida amb morter de calç. L'obertura està al costat sud-est i és rectangular amb llinda de fusta. Aquesta obertura està tancada amb un porticó reaprofitat d'una finestra de la casa. La coberta és a un sol vessant cap al costat nord-oest i és de teula àrab sobre una estructura de fusta. Adossada sota l'obertura hi ha un tancat fet amb materials del segle XX possiblement destinat a la instal·lació d'una bomba.

Aquest pou es troba en terres de Cal Sant així que probablement era utilitzat pels habitants d'aquest mas. Encara que no en tinguem cap notícia escrita documental, per les seves característiques arquitectòniques podria correspondre al segle XIX. Pel que fa al tancat del costat sud-est és un annex posterior, construït en algun moment del segle XX.

GALERA, Andreu. (2007) Història de Capolat. Inèdit.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004) Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.