Pont de la Central hidroelèctrica
Montseny

Vallès Oriental
    Riu Tordera
    Al costat de la Central hidroelèctrica

Obra civil
    La barana està malmesa i està parcialment coberta de vegetació.
    Estructural
    08136A008000080000RI
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Pont d'un sol tram que permet creuar la Tordera al seu pas per la Central hidroelèctrica. S'obre amb un arc rebaixat de formigó. El mur és de maçoneria i el tauler està delimitat amb baranes de pedra granítica que tenen poca alçada.

La Central Hidroelèctrica es va començar a construir a mitjans del segle XX al salt d'aigua que hi havia a la finca de Can Riera Moliner. Es tractava de la primera iniciativa per portar subministrament elèctric al poble de Montseny i per això va ser visitat pel governador civil de la província. Per fer front a les despeses de la construcció, es va crear una Associació de contribuents, a qui l'Ajuntament va fer una bestreta perquè poguessin tornar per quotes la despesa. El 31 de juliol de 1951 l'Ajuntament va fer la concessió del subministrament elèctric a l'empresa Energia Elèctrica de Catalunya, qui hi va instal·lar inicialment 5 bombetes de 40 wats. El mateix any, l'empresa Trinxet va començar a construir la instal·lació, que va ser inaugurada solemnement durant la festa major del mateix any, el 26 d'agost, pel governador civil i el president de la Diputació.

PORTALS, J. (2004). Montseny: història d’un poble. Arenys de Mar: Els llibres del Set-ciències.