Central hidroelèctrica de Can Riera Moliner
Montseny

Vallès Oriental
    Can Riera Moliner
    Pel camí que va a la masia, poc abans d'arribar-hi a la dreta.

Edifici
    Any
    Sense ús
    002513600DG42F0001ZR
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

La central hidroelèctrica està situada a tocar del riu Tordera. És un edifici de planta rectangular que s'obre a la part frontal amb un portal de grans dimensions emmarcat amb pedra. També estan emmarcades amb pedra totes les obertures que hi ha a les façanes laterals i posteriors, algunes d'elles agrupades de tres en tres. A la façana hi ha una orla pintada on hi consta: "AQUA FLUENS VITA EST". El tractament exterior dels murs és arrebossat i pintat, amb un sòcol i les cantonades amb pedra. El ràfec està acabat amb cabirons.

La Central Hidroelèctrica es va començar a construir a mitjans del segle XX a la finca de Can Riera Moliner. Es tractava de la primera iniciativa per portar subministrament elèctric al poble de Montseny i per això va ser visitat pel governador civil de la província. Per fer front a les despeses de la construcció, es va crear una Associació de contribuents, a qui l'Ajuntament va fer una bestreta perquè poguessin tornar per quotes la despesa. El 31 de juliol de 1951 l'Ajuntament va fer la concessió del subministrament elèctric a l'empresa Energia Elèctrica de Catalunya, qui hi va instal·lar inicialment 5 bombetes de 40 wats. El mateix any, l'empresa Trinxet va començar a construir la instal·lació, que va ser inaugurada solemnement durant la festa major del mateix any, el 26 d'agost, pel governador civil i el president de la Diputació.

Inventari del Patrimoni Arquitectònic del Parc del Montseny. Servei del Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona  (1997).

PORTALS, J. (2004). Montseny: història d’un poble. Arenys de Mar: Els llibres del Set-ciències.