Pallissa del Pla de Rossinyol
Capolat

Berguedà
    Des de la carretera de Sant Llorenç cal agafar el trencant de Coforb, es passa al costat de ca l’Alen i la Casanova, més endavant, la casa del Pla de Rossinyol es troba enlairada a la dreta i cal arribar-hi seguint una pista de terra en bon estat.
    Situada uns 19 m a ponent de la casa.

Edifici
    XIX-XX
    Productiu
    000600900DG05G0001BW
    Pol Navarro Costa - Societat d’Arqueologia del Berguedà

Es tracta d'una pallissa de planta rectangular adossada parcialment a un marge. Constava de dues plantes, la coberta és a dos vessants amb el carener orientat de nord a sud. Els murs són de pedra sorrenca unida amb fang. A planta baixa, les cantoneres i els pilars són de pedra sorrenca picada, en el segon nivell són de maó massís de pla.

La coberta ha estat refeta en les reformes de finals del segle XX.

CASACUBERTA, A., CUNILL, J., SÁNCHEZ, J. (2022) Història dels masos del Municipi de Capolat. Inèdit.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004) Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.