Pou del Pla de Rossinyol
Capolat

Berguedà
    Des de la carretera de Sant Llorenç cal agafar el trencant de Coforb, es passa al costat de ca l’Alen i la Casanova, més endavant, la casa del Pla de Rossinyol es troba enlairada a la dreta i cal arribar-hi seguint una pista de terra en bon estat.
    Situat a ponent de la casa.

Element arquitectònic
    Popular
    XIX - XX
    Sense ús
    08044A011000050000SR
    Pol Navarro Costa - Societat d’Arqueologia del Berguedà

Es tracta d'un pou de planta circular, només es conserva part de la construcció exterior, que té uns murs d’uns 40 cm de gruix amb una finestra d’accés de 90 cm d’amplada, té un festejador a la base i l’obertura està feta amb un marc de maó massís. Falta la coberta.

Té una alçada de 1,7 m, un diàmetre de 2,8 m i una profunditat total de 8 m. Els materials constructius són pedra sorrenca, maó massís, morter de calç i fusta.

CASACUBERTA, A., CUNILL, J., SÁNCHEZ, J. (2022) Història dels masos del Municipi de Capolat. Inèdit.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004) Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.