Monument als morts en la Guerra Civil

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Amadeu Paltor Voltà (escultor)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: IPA 18699
    Ornamental
    Ajuntament d'Olesa de Montserrat. Pl. Fèlix Figueras Aragay, s/n
    Jordi Piñero Subirana

Monument en memòria dels olesans morts a la Guerra Civil, situat a l'interior del cementiri de can Singla. Consisteix en un arc de pedra (procedent d'una casa del carrer Ample, actualment enderrocada) que aixopluga un bloc de pedra amb una làpida. En un costat hi ha col·locada una escultura de bronze, obra de l'artista olesà Amadeu Paltor. Representa la figura d'un home assegut, amb el tors nu, que sosté unes espigues de blat. La inscripció de la placa col·locada al pedestal explica el significat de l'al·legoria: "Sembreu! En tot a la vida cal escampar incansablement les llavors". Així mateix, la làpida situada sota l'arc té la següent inscripció: "In memoriam 1936-1939. 1939-1945. Als 327 olesans que la vila va perdre per causa d'aquella tragèdia i perquè fets com aquells no tornin a succeir. Ajuntament d'Olesa de Montserrat. Inaugurat el 15-5-1994. Restaurat 11-11-2002".

L'arc del monument està documentat a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de la Generalitat, quan aquest encara formava part d'un habitatge del carrer Ample que havia estat durant uns anys seu de les monges escolàpies, en el període que aquestes es van establir a Olesa a la segona meitat del segle XIX.
    Firma a la base de l'escultura: "A. Paltor".