Habitatge al carrer del Palau, 6
Rupit i Pruit

Osona
    Carrer del Palau,6
    A l'extrem de migdia del nucli urbà de Rupit
    841 m.s.n.m

Edifici
    Modern
    XVII
    BCIL
    Catàleg de béns a protegir de Rupit i Pruit
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 23441
    Residencial
    Ref. Cad.: 5727214DG5552N
    Adriana Geladó Prat

Edifici entre mitgeres de planta rectangular, amb la coberta de teula àrab de dos vessants, el carener paral·lel a la façana principal i un gran ràfec de bigues de fusta sostingut amb mènsules. Està reformat i distribuït en planta baixa i dos pisos, amb la façana principal orientada a llevant. Totes les obertures són rectangulars, amb els brancals bastits amb carreus de pedra i les llindes planes. A la planta baixa s’obren dos portals, el principal amb la llinda gravada amb l’any 1660 i una creu llatina central damunt del Calvari. Al primer pis hi ha dues finestres simples amb els ampits motllurats. A la segona planta hi ha una altra finestra simple i un finestral que té sortida a un balcó corregut de fusta, amb la llosana sostinguda amb mènsules i protegit pel mateix ràfec de la coberta.

La construcció està bastida en pedra sense treballar de diverses mides disposada de manera regular.

Les reformes efectuades a l’edifici han condicionat sobretot la planta baixa. En origen, en aquest nivell, s’obrien una finestra simple (reconvertida en el portal principal) i un portal (actualment engrandit per a l’ús de vehicles). Alhora, el revestiment arrebossat que cobria el parament també ha desaparegut.

CROSAS, Carles; SOLÀ, Joan; DOMINGO, Gemma (2014). Catàleg de béns a protegir. Text refós. Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Rupit i Pruit. Consultat 12 novembre 2020, des de https://dtes.gencat.cat/rpucportal/ Núm. identificació U07.