Forn del bosc de can Serra 1
Dosrius

Maresme
    Bosc de can Serra - Zona de Dosrius
    A la banda de llevant del nucli urbà, sota l'escola bressol La Caseta del Bosc de can Martorell

Edifici
    Modern
    Popular
    XVIII-XX
    Dolent
    Restes degradades i completament cobertes de vegetació.
    Sense ús
    Ref. Cad.: 08074A01700013
    Adriana Geladó Prat

Restes d'un forn aïllat construït en un terreny aterrassat i situat en una zona boscosa, a la que s'accedeix des d'una línia de baixa tensió situada sota l'escola bressol. Les restes estan molt afectades per l'abundant vegetació que cobreix la zona i l'estructura està força degradada. Tot i això s'observen les restes d'una graella de planta més o menys rectangular, amb una alçada conservada d'uns 50 centímetres aproximadament. Les restes de la graella estan rubefactades per l'acció del foc. És foça probable que sota d'aquesta estructura hi hagi la boca d'entrada a la fogaina.

Tot i que no es pot assegurar, és probable que es tracti d'un forn de teuleria o rajoleria. En l'actualitat, els terrenys formen part de la masia de can Martorell, tot i que antigament havien format part de les propietats de la casa de can Serra, situada a la Pujada del Castell.

Informació oral: Pere Rovira [Entrevista: 14-02-2018].