Font del Molí de Perenoguera Sant Agustí de Lluçanès

Osona
Extrem sud del terme municipal
350 metres a l'oest del Molí de Perenoguera

Patrimoni natural
Zona d'interès
Popular
Regular
L'entorn de la font està deixat, amb plàstics, galledes i el fibrociment que cobreix en part el pou.
Ref. cad.: 003A00033
Jordi Compte i Marta Homs

La font del Molí de Perenoguera està situada a l'extrem sud-oest del terme municipal, al límit amb els termes municipals de Sant Boi de Lluçanès i Perafita i a prop de Coll Triador.
S'accedeix a la font travessant la riera del Sorreigs, per camí forestal, des de el Molí de Perenoguera. Un parell de centenars de metres més endavant, s'ha d'agafar un corriol a mà esquerra que passa entre pins i condueix a la font.
Es tracta d'una font de pou, excavada a la roca i coberta de forma precària per troncs de pi i algunes plaques petites de fibrociment. L'aigua surt canalitzada del pou en direcció al Molí de Perenoguera. A uns metres de la font l'aigua surt a la superfície en forma de bassal.
La font es troba dins un bosc format per pins principalment, i no es troba en una zona especialment humida ja que a diferència de la majoria de fonts no està orientada al nord sinó a l'est.

Segons fonts orals fins fa uns anys encara s'hi observaven salamandres, que és un indicador natural de la bona qualitat de l'aigua.

Antigament, la font proveïa d'aigua potable el Molí de Perenoguera.

Relació de les anàlisis d'aigües de les fonts del Lluçanès. Febrer-abril 2002. Grup de Defensa del Ter