Festa de la Germandat de Sant Josep
Dosrius

Maresme
    Masia de can Galzeran (Prats) - Veïnat de Pedró,6 - Zona de Canyamars
    Davant de la masia de can Galzeran (o Prats), al nord-est del casc antic de Canyamars

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    XIX-XX
    Adriana Geladó Prat

Assemblea General anual de la Germandat de Sant Josep de Canyamars, que es duu a terme tres setmanes després de Pasqua a l'espai davanter de la masia de can Galzeran (can Prats). En aquest acte es passa llista dels socis (altes i baixes), es donen a conèixer els comptes de l'exercici anterior, es fa un record als germans difunts i s'entreguen medalles als germans més grans de 65 anys. També hi ha present una cobla que toca l'himne de la germandat i sardanes. L'acte està presidit pel bagul de fusta que conté el fons documental de l'entitat.

Les imatges han estat cedides pel sr. Marc Bosch.

La Germandat de Sant Josep de Canyamars fou fundada el 17 de maig de 1879 com a associació de socors mutus sota l'advocació de Sant Josep, patró de l'església universal. L'objectiu era ajudar als germans necessitats, proporcionant-los mitjans econòmics i morals. Els socis o germans pagaven una quota mensual i l'entitat era gestionada per una junta escollida democràticament entre tots els socis.

ALSINA I BOIX, Neus; JUBANY I PINÓS, M. Àngels (1995). Una ullada al passat: història gràfica de Dosrius, Canyamars i el Far (1900-1975). [Dosrius]: Ajuntament de Dosrius, p. 198, 218. DOMINICH I LORENZO, Meritxell (2017). "Germandat de Sant Josep de Canyamars". Duos Rios, núm. 3, p. 109-117. RIERA, J.M.; JUBANY, M.A.; ALSINA, N. (2009). Itineraris pel municipi de Dosrius: un tomb pel nucli antic de Dosrius, un passeig per Canyamars, una volta pel Far, l'aigua, el nostre signe d'identitat. Dosrius: Ajuntament de Dosrius, p. 16. Http://www.fescat.cat/ [Consulta: 16-05-2018].