Festa Major de can Massuet del Far Dosrius

Maresme
Nucli urbà de can Massuet del Far i voltants
Dins del nucli urbà de la població i a l'església parroquial de Sant Andreu del Far
441m

41.62067
Patrimoni immaterial
Manifestació festiva
Popular
XX
Adriana Geladó Prat

La Festa Major de Can Massuet del Far es celebra pels voltants del dia 15 d'agost, diada de Santa Maria En l'actualitat, la festa està farcida d'actes de tot tipus adreçats a tots els públics, i té una durada de quatre dies. D'entre els actes més destacats hi ha el pregó de la festa major, el sopar popular, la missa solemne a l'església parroquial de Sant Andreu del Far i la ballada i el vernut popular a l'era de la masia de can Guinart.

Les imatges han estat cedides per l'Ajuntament de Dosrius.

Antigament, la Festa Major del Far s'havia celebrat el dia 30 de novembre, diada de Sant Andreu. Posteriorment, probablement a principis del segle XX, la festa es va passar al dia 24 de setembre, festivitat de la Mercè. S'engalanava l'era de la masia de can Guinart i es ballava amb música de flabiols o bé amb un quintet de músics de Cardedeu. Alhora es conserven imatges de finals dels anys 60 i principis dels 70, amb gent ballant sardanes i capgrossos en aquesta era.

ALSINA I BOIX, Neus; JUBANY I PINÓS, M. Àngels (1995). Una ullada al passat: història gràfica de Dosrius, Canyamars i el Far (1900-1975). [Dosrius]: Ajuntament de Dosrius, p. 131, 194, 205-206. RIERA, J.M.; JUBANY, M.A.; ALSINA, N. (2009). Itineraris pel municipi de Dosrius: un tomb pel nucli antic de Dosrius, un passeig per Canyamars, una volta pel Far, l'aigua, el nostre signe d'identitat. Dosrius: Ajuntament de Dosrius, p. 16.