Edificacions del carrer Sant Antoni
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    C/ Sant Antoni, 2-12
    Part baixa del nucli urbà de la vila

Conjunt arquitectònic
    Modernisme
    XIX-XX
    Catàleg Municipal, 2005, núm. 54
    Residencial
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

El tram del carrer Sant Antoni comprès entre els carrers de Jaume I i de la Pau presenta diverses construccions (6 cases), amb decoració modernista a les façanes, com ara frisos i sanefes de rajola vidriada, cornises d'obra vista, combinació d'obra vista amb pintura formant capitells i dovelles, baranes de ferro forjat i acabats de façana dissimulant la teulada.

Hi ha altres cases al mateix carrer que segueixen aquesta mateixa tipologia (fotografia 2)

El tram de carrer dels números 2 al 12 va ser un dels primers que es van urbanitzar a la zona baixa de Corbera. Originalment formaria part del carrer de Sant Josep, però a principis del segle XX ja apareix com a carrer de Sant Antoni. L'últim tram del carrer va obrir-se després de la construcció de l'església de Sant Antoni Abat (1913). A les façanes es poden llegir les dates: 1917, 1920, 1929...

GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.