Edificacions del carrer Sant Salvador (plaça de la Pubilla) Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
C/ Sant Salvador, 2-12
Part baixa del nucli urbà de la vila

Conjunt arquitectònic
Eclecticisme
Popular
XIX, XX
Hi ha edificis de nova planta construïts a l'indret on hi havia cases antigues.
Legal
Catàleg Municipal, 2005, núm. 55
Residencial
Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Carrer que presenta un fort desnivell entre la façana de dalt i la inferior; al centre hi ha un espai on hi havia diferents edificacions i als anys setanta del segle XX es va arranjar en forma de la plaça de la Pubilla o de Sant Salvador, traient-li el darrer dels galliners que hi havia. A l'extrem del carrer hi ha la finca de can Baró, i les cases de la part alta són de dimensions considerables, amb portals de punt rodó i façanes simples i ben composades. Els edificis són de tipologies diverses: es barregen edificis de planta i pis, amb dos pisos, i fins a tres, de diferents estils, alçades i colors.

Les edificacions del carrer Sant Salvador es van construir a finals del segle XIX, juntament amb la resta del raval conegut aleshores com les «cases de Can Roig». Entre els anys 70 i 80 del segle XX es va arranjar i urbanitzar definitivament aquest indret.

GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.