Edificacions del carreró de Santa Magdalena Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
Carreró de Santa Magdalena, 1-17
Part alta del nucli urbà de la vila

Conjunt arquitectònic
Popular
XVIII-XX
Regular
Com a conjunt es conserva força bé, encara que l'estat d'alguna de les cases no és l'òptim.
Legal
Catàleg Municipal, 2005, núm. 53
Residencial
Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Conjunt d'edificis d'habitatges entre mitjeres situats al traçat del carreró de Santa Magdalena. En general, hi ha cases de planta baixa i dues plantes construïdes amb pedra amorterada arrebossada, sense que estiguin ben alineades. A banda i banda del carreró hi ha dos edificis singulars: la Casa Homs i la "Casa del pont", als números 6 i 7 del carrer, que forma un pont de banda a banda del carreró. El paviment del carrer és recent, amb pedra esmoladora.

Al plànol del baró Manuel Antic i Mora (anterior al 1790) no hi figuren les cases d'aquest indret, però pel tipus d'edificacions es pot apuntar el seu origen entre finals del segle XVIII i principis del segle XIX.

GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.