Creu de ferro de Coll Roig, creu de l'Avançada

National Monument Record
    Religiós i/o funerari
    BCIN (30/03/1963); Catàleg Municipal, 2005, n. 70
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: IPA 18360
    Difícil
    Simbòlic
    Ajuntament de Corbera de Llobregat. C/ la Pau, 5. Corbera de Llobregat
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Creu de terme situada al cim del Coll Roig, la cota més alta del serral de Corbera, també anomenat l'Avançada, amb vistes privilegiades sobre l'entorn. La creu està obrada en ferro forjat i resta clavada al centre d'una pedra de moldre guix.

La creu actual és de 1989 i substitueix l'antiga. A l'indret també hi ha una placa commemorativa col·locada per l'Ajuntament, de data 11/09/2003.

Segons que sembla, de temps immemorial s'hi feia la benedicció del terme en la diada de la Santa Creu (3 de maig). Actualment, però, no se'n segueix el costum.

ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat..