Cementiri de Sant Martí de Coforb
Capolat

Berguedà
    Des de la carretera BV-4241 cal agafar el trencant de Coforb i uns metres abans d’arribar a ca l’Alen cal agafar un trencant a la dreta, trobant l’església a poca distància.
    Adossat al mur meridional de l'església de Sant Martí de Coforb.

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII-XX
    Pol Navarro Costa - Societat d’Arqueologia del Berguedà

Cementiri de planta irregular que s’adossa al mur meridional de l’església i la rectoria, està limitat per un mur de 45 cm a 50 cm de gruix i uns 240 cm d’alçada exterior. El mur està coronat per una filada de lloses posades de pla, s’eleva uns 30 o 40 cm sobre el nivell intern del cementiri. S’accedeix a la porta d’entrada pel mateixos graons d’accés a l’església.

La planta del cementiri és poligonal irregular, amb unes mides de 11,6 m x 14 m x 7,1 m. Els murs son fets de pedra sorrenca amb morter de calç.

Tocant un mur de l'església, i més concretament, on hi havia la porta del segle XIX que donava al cementiri, l'ajuntament de Capolat va col·locar una placa que recorda a tres veïns de Capolat afusellats a la baga de Queralt el 5 de febrer de 1939, dies després que els nacionals entréssin a Berga, desplegant-se així una repressió envers els de l'altre bàndol.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004) Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.