Cementiri de Sant Feliu de Codines

XIX-XX
    Any
    Altres
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2 / Diversos propietaris
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

El cementiri, que destaca exteriorment pel paredat de color blanc que els recòrre, inclou diferents elements com nínxols, panteons, tombes, una capella, creus i elements naturals com els exemplars de xiprers. Es divideix en dos recintes diferents, un espai més antic i una ampliació moderna de planta triangular.

Al primer espai s'accedeix per una portalada on es troba la inscripció "1859", i seguint un eix finalitza amb la capella del Sant Crist. D'una banda es situen fileres de níxols, mentre de l'altre banda es distribueixen tombes i panteons, entre els que destaca el de la família Torres, així com una creu monumental commemorativa.

El segon espai està ubicat a la banda oest i té forma triangular. Es connecta amb el primer a través d'un seguit d'esglons en la zona central que condueix al final una petita capella.

El primer cementiri de Sant Feliu de Codines era a la sagrera, al voltant de l'església parroquial. El 1859 es va construir el nou cementiri municipal.

Dins del cementiri es conserva l’antiga creu als Caiguts, trasllada a aquest emplaçament des de la plaça Dr. Robert després de la mort del general Franco.

Durant els segles XX i XXI s'han fet diverses reformes i ampliacions.