Capella vella del Sant Crist

Cementiri de Sant Feliu de Codines

Edifici
    XIX
    L'interior es troba deteriorat.
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Petita capella situada a l'eix transversal del cementiri municipal. Té planta poligonal i està construïda al centre d'un espai envoltat de nínxol. Està coberta per una cúpula i coronada per un petit lluernari cilíndric.

L'accés es fa per un portal de pedra, amb dintel motllurat, a sobre del qual hi ha un ull de bou. El  L'acabat exterior és arrebossat i pintat de blanc.

El primer cementiri de Sant Feliu de Codines estava situat a la sagrera, al voltant de l'església parroquial. A inicis del segle XIX es va construir el nou cementiri a les afores del nucli urbà. El nou cementiri municipal es va construir l'any 1859.

La capella del cementiri fou cedida a l’Ajuntament de Sant Feliu de Codines per les filles de Josep Mas Cuadras l’any 1916. A llarg dels segles XX i XXI s'han fet diverses reformes i ampliacions del cementiri.

- GAVIN, J. M. (1990). Inventari d’esglésies: Vallès Oriental. Vol 23. Sant Cugat del Vallès: Arxiu Gavin.