Casa Agustí Mestre (C/ Joan Tarrida, 26)
Sitges

Garraf
    c/ Joan Tarrida, 26

Edifici
    Noucentisme
    Any
    Gaietà Cabañas i Marfà
    La normativa dictada pel Pla Especial dictamina la conservació de la façana. Cal dir que l'edifici sembla haver estat objecte d'una restauració recent que s'ajusta a aquesta norma.
    Pla Especial, 144. 2006
    Residencial
    Ref. Cad.: 01580DF0605N14
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici situat entre mitgeres i que té un alçat de dues plantes (pb + 1p) amb tres obertures en cadascuna d'elles. La composició del frontis destaca per la seva simetria i senzillesa, així com per la preeminència de les línies horitzontals, que destaquen gràcies a l'ús de les cornises. El parament imita un mur de carreus regulars en disposició isodòmica. Pel que fa a la forma de les obertures, tots els forats visibles a la façana són rectangulars.
    A la planta baixa s'identifiquen tres portes; la d'entrada se situa en el centre i mostra unes dimensions menors que les altres dues, configurades com a grans porticons, que semblen comunicar amb espais originàriament configurats com a tallers o similars; els porticons conserven la fusteria original.
    El pas al primer pis resta ressaltat per una petita cornisa llisa que tradueix a l'exterior la situació del forjat de la planta baixa. Aquest ras consta d'un balcó central, ampitat, i de dos balcons laterals amb volada d'obra de perfil graonat. Les baranes, de fundició, presenten barrots helicoïdals en els angles i un panell central amb una combinació de volutes.
    Finalment, el coronament de la finca consta d'una cornisa llisa, situada a la part inferior i d'un fris en el que se situen els orificis de ventilació de la solera del terrat a la catalana; aquests són circulars i es cobreixen amb una traceria ceràmica d'elements geomètrics. A la part superior figura una cornisa motllurada, suportada per un joc de cartel·les que es desenvolupen verticalment fins a la cornisa inferior.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Està catalogat com un element de tipus A. Forma part del conjunt de cases catalogades amb els números 100 i 143. El projecte arquitectònic es conserva a l'Arxiu Municipal de Sitges.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)