Casa Agustí Mestre (C/ Joan Tarrida, 29)
Sitges

Garraf
    c/ Joan Tarrida, 29

Edifici
    Noucentisme
    Any
    Gaietà Cabañas i Marfà
    La normativa del Pla Especial considera obligatòria la conservació de la façana i l'eliminació dels elements afegits a la planta baixa.
    Pla Especial, 142. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62214DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït entre mitgeres i de tres plantes en alçat (pb + 2p), en cadascuna de les quals s'identifiquen dues obertures. La composició ressalta les línies horitzontals gràcies a la presència del balcó corregut del pis principal i dels frisos i cornises de la part superior. El llenguatge formal dels elements arquitectònics s'emmarca clarament dins les tendències estilístiques noucentistes.
    La planta baixa consta de dues portes d'entrada de dimensions i formes dissemblants. La porta principal avui dóna accés al restaurant que ocupa aquest ras de l'edifici i està conformada per un arc lleugerament peraltat i amb arquivolta, construït en maó vist a partir de la línia d'imposta. L'entrada lateral permet accedir als pisos superiors i mostra una obertura rectangular convencional.
    Al pis principal s'identifica un balcó corregut conformat per una volada d'obra, amb el perfil graonat, i una barana de ferro, de fundició, conformada per barrots decorats amb motius geomètrics aïllats, situats en el sòcol, a mitja alçada i sota el passamà. Les dues obertures són rectangulars i presenten els brancals i la llinda ressaltats per una franja llisa en relleu.
    Finalment, el segon pis consta de dos balcons independents i ampitats, conformats per obertures en forma d'arc de mig punt, amb el mateix tractament descrit anteriorment.
    El coronament de l'edifici destaca per la seva decoració i per la combinació del suport ceràmic i esgrafiat. Així, doncs, es localitza un fris que alterna trams de rajoles policromes, amb trams de superfície esgrafiada; en ambdós casos la temàtica són gerros amb flors i fruites. Sobre aquest fris se situa el registre en el que es localitzen les obertures rectangulars que permeten la ventilació de la solera del terrat. El darrer element el conforma una cornisa de notable volum que se sustenta sobre parelles de permòdols; aquests culminen en una forma de petxina i que presenten la cara frontal decorada per una fulla d'acant.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Està catalogat com un element de tipus A. El projecte arquitectònic es conserva a l'Arxiu Municipal de Sitges.

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)