Casa Agustí Mestre (C/ Joan Tarrida, 22-24)
Sitges

Garraf
    c/ Joan Tarrida, 22-24

Edifici
    Noucentisme
    Any
    Gaietà Cabañas i Marfà
    Dolent
    La normativa del Pla Especial estableix la conservació íntegra de la façana i prescriu la retirada del rètol en bandera de la primera planta. Cal intervenir en l'estat de conservació de l'esgrafiat que recobreix la façana.
    Pla Especial, 143. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62213DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici situat entre mitgeres i que consta de tan sols dos nivells d'alçat (pb + 1p). Destaca la notable amplada del seu frontis i és interessant pel fet de constituir un bon exemple d'arquitectura popular, de signe noucentista, en la que es combinen els elements decoratius amb gran senzillesa, conforme a un projecte molt unitari.
    En la planta baixa s'identifiquen cinc obertures; una porta central, d'arc rebaixat, flanquejada per dues finestres a cada banda. El tractament decoratiu de les obertures, tan propi del noucentisme, es trasllada aquí a l'esgrafiat, en el que es representen plafons, cornises, i d'altres elements arquitectònics; malauradament, l'estat del recobriment és molt deficient i no permet identificar bona part dels motius. Les finestres són de forma rectangular, amb els angles superiors arrodonits i disminueixen progressivament de tamany, essent les menors les que se situen en els extrems. Estan dotades amb baranes metàl·liques, de ferro de fundició, amb els barrots dels angles helicoïdals i un esquema de volutes confrontades en el centre.
    Una petita cornisa tradueix a l'exterior el forjat del primer pis i consisteix en una senzilla franja llisa, sense decoració, que reprodueix la forma d'arc rebaixat de la porta d'entrada.
    En el primer pis manca l'obertura central i s'identifiquen dos balcons situats en la zona central i dues finestres ampitades emplaçades als extrems de la façana. Pel que fa als balcons, la volada està suportada per grapes metàl·liques i per tornapuntes decorats amb volutes. La part superior de les obertures i els panys del mur estan decorats amb plafons esgrafiats.
    Finalment, el coronament del frontis consta d'una cornisa senzilla i d'una altra de motllurada sobre un fris de dentellons; entre ambdues se situa el registre d'obertures de ventilació de la cambra de la solera que apareixen tancades per simples traceries ceràmiques.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Està catalogat com un element de tipus A. El projecte arquitectònic es conserva a l'Arxiu Municipal de Sitges.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)