Arcades de la riera de Rials
Dosrius

Maresme
    Riera de Rials - Zona de Dosrius
    Al final del carrer de Rials, a l'aiguabarreig entre aquesta riera i la de Canyamars

Obra civil
    Popular
    XIX
    Afectades per la vegetació del marge de la riera.
    Sense ús
    Societat General d'Aigües de Barcelona, S.A.
    Adriana Geladó Prat

Estructura situada dins del cabal de la riera de Rials, a la riba sud-est de la mateixa. Es tracta d'un mur format per una successió d'arcs rebaixats, coronat per un canal que conduïa les aigües. El mur està bastit en pedra de diverses mides, disposada irregularment i lligada amb abundant morter de calç. Els arcs, situats al centre del mur, estan bastits amb maons disposats a sardinell i recolzats en brancals fets amb la mateixa obra que el mur.

L'estructura forma part del sistema de canalització de l'aigua de Dosrius cap a Barcelona, per part de la Societat General d'Aigües de Barcelona, S.A. (l'aqueducte de Dosrius a Barcelona), bastit entre els anys 1868 i 1882. La seva funció era "per una banda protegir els camps contigus de les avingudes de les rierades i per l'altra deixar sortir l'aigua que aflorava quan el barratge Xullat estava ple i l'aigua no podia marxar per les galeries" (Ramis, 2017: 4).

ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.S.42/203. RIERA, J.M.; JUBANY, M.A.; ALSINA, N. (2009). Itineraris pel municipi de Dosrius: un tomb pel nucli antic de Dosrius, un passeig per Canyamars, una volta pel Far, l'aigua, el nostre signe d'identitat. Dosrius: Ajuntament de Dosrius, p. 14. RAMIS NIETO, Josep. "La ruta de l'aigua: un recorregut per l'aqueducte de Dosrius a Barcelona". A Dosrius. Una visita al passat. 4-15 d'agost de 2017. Bloc. Accés el 27 de setembre de 2017, p. 4.