Vessant migdia del coll de Puig d'Ovella Granollers

Vallès Oriental
Vinyes al migdia del Coll de Puig d'Ovella, 08400-GRANOLLERS
A mitja vessant d'un turó miocènic

Jaciment arqueològic
Prehistòric
Antic
Ibèric
Dolent
La vinya ha desaparegut a causa de la construcció de la presó, però és possible que el jaciment no hagi estat destruït, ja que les terres no semblen haver estat rebaixades i fins i tot es conserva la figuera on Emili Ramon efectuà la troballa de taques cendroses (INVENTARI, 1997; VILA, 2001).
PEPHA nou, Zona Arqueològica
IPAC-CA
Sense accés
Altres
Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia
ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo

En unes vinyes que estan situades al vessant migdia del coll de Puig d'Ovella, just on neix la torrentera que baixa suaument cap a can Cristòfol, es trobaren restes superficials de terrissa ibèrica a mà i a torn. També hi aparegué un molí barquiforme de granulopòrfid. No ha aparegut cap estructura que defineixi més el jaciment. Únicament cal assenyalar la presència d'unes taques cendroses prop d'un figuera que hi ha al bell mig del camp. L'accés al jaciment s'efectua des de la carretera del Masnou a Granollers cap a la presó (INVENTARI, 1997).

A INVENTARI (1997) i a VILA (2001) apareix citat com PUIG D'OVELLA, però al plànol del terme municipal com a PUIG D'OLIVELLA. A.A.M.G. (s.d.) referència restes en la següent localització 7. Carena oriental de Palou, que tal vegada podrien correspondre a aquest mateix jaciment. Fotografia de Lluís Vila i Bonamusa. Proposta de protecció al nou PEPHA Zona Arqueològica.

Jaciment documentat per J. Estrada i E. Ramon (INVENTARI, 1997, VILA, 2001).

A. A. M. G. (s.d.) Llistat del Pla d'Arqueologia Urbana de Granollers, Granollers, Àrea d'Arqueologia del Museu de Granollers.; INVENTARI (1997) Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya. Carta Arqueològica. Vallès Oriental. Granollers, Barcelona, Generalitat de Catalunya, exemplar mecanografiat, actualització 1997. VILA BONAMUSA, Lluís (2001) ) Pla especial de protecció del Patrimoni Històric-Arquitectònic de Granollers. Patrimoni aqueològic. Granollers. Document administratiu.