Sender de gran recorregut. GR-3
Sant Boi de Lluçanès

Osona
    Sector nord, central i est del terme municipal
    Creua el terme municipal del nord fins a l'est passant pel centre.

Obra civil
    XX
    Propietaris diversos
    Jordi Compte i Marta Homs

El GR-3 és un itinerari circular amb inici i final a la ciutat de Lleida que recorre un gran nombre de les comarques catalanes connectant amb la majoria dels GR catalans. El recorregut que passa pel municipi de Sant Boi de Lluçanès correspon al tram 4 que té inici al Santuari de la Mare de Déu dels Munts i arriba fins a Sant Bartomeu del Grau passant per Santa Llúcia i Santa Perpètua formant una etapa de 26,160 km amb durada aproximada de 6:25 h. La part que pròpiament discorre pel terme municipal té aproximadament 5 quilòmetres i s'inicia a l'extrem nord del terme municipal, prop del Santuari de la Mare de Déu dels Munts de d'on el camí baixa en direcció sud-est per la carena del serrat de la Pinassa en direcció a l'Àngel de la Guarda. Un cop davallada la carena el camí arriba al coll de Creu Molar, i uns metres més enllà, a l'ermita de Sant Roc. Des d'aquest punt el camí segueix per la carena, que separa la vall on es troba el nucli urbà de Sant Boi, al sud, i la petita i més accidentada vall de la riera de Talamanca, al nord, fins arribar a la zona de la Casanova de Viladecans. Des d'aquí el camí agafa una direcció sud, travessant la carretera BV-4608 just a l'altura d'on s'inicia la carretera que condueix a Sobremunt i davalla uns metres entrant a la engorjada vall per on baixa la carretera, coneguda popularment com "la Trona". A partir d'aquí el camí abandona el terme municipal, abandonant la vall per anar a trobar la carena on es troba Santa Llúcia de Sobremunt.

La data d'homologació del sender fou 1992.

Pàgina de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya: www.feec.org