Pedró de l'Àngel de la Guarda
Sant Boi de Lluçanès

Osona
    Sector nord del terme municipal
    A 2050 metres per pista forestal de la carretera BV-4608, punt quilomètric 2'500

Element arquitectònic
    XVIII-XX
    Ha estat restaurat modernament.
    Científic
    Ref. Cad.: 002A09001
    Jordi Compte i Marta Homs

El pedró de l'Àngel de la Guarda es troba situat a l'extrem nord del terme municipal, al costat de ponent de la pista que des del Vilar condueix al Munts. Es tracta d'un pedró de planta quadrada de 140 x 140 centímetres i 2'5 metres d'alçada de cos cobert amb teulada piramidal, arrebossada, i amb una creu de ferro a l'extrem superior. Està construït amb murs de maçoneria irregular fruit de la restauració. Presenta una capelleta situada a la banda est del pedró coronada amb arc de mig punt de lloses a plec de llibre i repisa de maó. Presenta una reixa i un vidre que protegeixen la imatge interior d'un àngel.

A Sant Boi de Lluçanès hi ha una ruta que ressegueix els pedrons del municipi: "Descobrim els pedrons". Aquesta ruta, de 8 quilòmetres està senyalitzada amb senyals blancs i verds i dóna a conèixer els 5 pedrons que hi ha a Sant Boi: Pla Ballester, Sant Isidre, l'Àngel de la Guarda, Lourdes de Codines i Sant Baldiri.

SELVA, Pere (1999). Topònims de Sant Boi de Lluçanès. Ajuntament de Sant Boi de Lluçanès.
    Fulletó: Descobrim els Pedrons. Ajuntament de Sant Boi de Lluçanès